Thursday 12 March 2015

CHARLES SIMIC: HOTEL NESANICA



IZABRANE PJESME 
(1967.-2007.)
CHARLES SIMIC: HOTEL NESANICA
Izdavač: Profil International d.o.o.
Zagreb, 2007.
Izbor i prijevod: Damir Šodan



Charles Simic rođen je 1938. godine u Beogradu. 1954. godine emigrira u  SAD i od tada živi tamo.
Simic je suvremeni američki pjesnik. Dobitnik je Pulitzerove nagrade.

Slijedi moj izbor iz izabranih (!) pjesama ovoga nadarenog pjesnika:


UNUTARNJI ČOVJEK

Nije tijelo 
stranac.
Već netko drugi.

Istu
ružnu njušku
guramo pred svijet.
Kad se češem
i on se češka.

Postoje žene
koje tvrde da su ga imale 
u šaci. A mene slijedi pas.
Možda njegov?

Ako sam tih, on je još tiši,
pa ga zaboravljam.
Međutim, sagnem li se
da vežem cipele,
on ustane.

A bacamo jednu sjenu.
Čiju?

Volio bih reći:
"Na početku bijaše on
i na kraju će biti on",
ali nikad ne znaš što je na stvari.

Noću 
dok sjedim
miješajući karte zajedničke tišine
obraćam mu se:
"Iako izgovaraš 
svaku od mojih riječi,
stranac si. I vrijeme ti je
da se oglasiš."


STRAH

Neprimjetno
strah prelazi s čovjeka na čovjeka
kao list koji predaje drhtaj
drugome.

I najednom čitavo stablo treperi,
a vjetru ni traga.


RASTAVLJANJE TIŠINE

Prvo joj odstrani uši.
Ali pažljivo, tako da se ne zgužvaju.
Oštrim zviždukom raspori joj trbuh!
Zatekneš li pepela unutra, sklopi oči
i otpuhni ga; koji god da vjetar puše.
Vode nađeš li unutra, usnule vode,
počasti je korijenom cvijeta mjesec dana žednog.

Kada dođeš do kostiju,
a psa uza se nemaš,
niti sanduka od borovine
što volovi ga uz zveket vuku,
brzo ih pod kožu zavuci.
No sljedeći put ipak zgrbi ramena
da oćutiš moć volunjske sile.

A sad u najcrnjoj kmici
polako i strpljivo posegni joj za srcem.
Morat ćeš otpuziti daleko,
sve do praznih nebesa,
ne bi li mu čuo kucanje.


VILICA

Ova čudna stvar
kao da je iz samog pakla ispuzla.
Poput ptičje noge
oko ljudožderskog vrata.

Dok je držiš u ruci
nabadajući komad mesa
moguće je zamisliti i ostatak ptice:
glava joj je poput tvoje šake,
velika i gola, slijepa i bez kljuna.


BABILON

Svaki put kad sam se molio
univerzum je rastao i širio se
a ja postajao sve manji.

Žena je umalo ugazila na mene.
Vidio sam njene goleme noge 
kako se dižu u vrtoglave visine.
Dlake među njima
sjale su se poput božje brade.
Izgledala je kao iz Babilona.

"Neprestano se smanjujem", zapomagao sam,
ali me ona, među krilatim lavovima i ziguratima,
ludim astrolozima svojih obojenih očiju,
nije mogla čuti.


HOTEL ZVJEZDANO NEBO

Milijuni praznih soba s upaljenim televizorima.
Nisam bio tamo, a sve sam vidio.
Titanik na ekranu tonuo je poput rođendanske torte.
Posjedon, noćni portir, puhnuo je u svijeće.

Koliku ćemo napojnicu dati slijepome nosaču?
U tri ujutro automat s kaugumama u praznom predvorju
sa svježe naprslim ogledalom
nova je Bogorodica s djetetom.





1 comment:

  1. How to use sunscreen with titanium dioxide
    Use sunscreen titanium muffler with titanium dioxide, but it titanium frame glasses is everquest: titanium edition also joico titanium useful for the skin if you need to get into the wrong part of your titanium oxide formula body. Tithymic: It gives you

    ReplyDelete