Wednesday 28 May 2014

GUERLAIN: MITSOUKO EDP



Toliko toga ima o parfemu Mitsouko. Priča. Stvarnih i izmišljenih. Najdraži parfem Jean Harlow,  nosila ga je Ingrid Bergman, navodno ga je voljela i Anais Nin. Vežu se za njega i neke drame, samoubojstvo i filmsko razbijanje bočice parfema od strane Severine (Catherine Denueve) od pod kupaonice u kultnom filmu Belle de Jour Luisa Bunuela iz 1967.  
Ali šta je da je. Ovo je je stvarno izvanredan miris. Kada sam prvi puta pomirišala Mitsouko, trebalo mi je nekoliko sekundi da prodišem. Od diskretnog uzbuđenja. Ali kada ovaj miris nanesem na odjeću, pa ga osjetim dok se krećem, e tada me osvaja posebno, tada mu se baš divim. A koliko tek traje. Nevjerojatno je postojan. I širi se. Tako se lijepo širi.

Reklama za Mitsouko iz 1967.


Reklama za Mitsouko iz osamdesetih

Ne bih rekla da je ovo moderan miris. Zapravo, po današnjim ukusima masa sigurno nije. I tko ga nije probao, ne bih savjetovala kupnju bez probe. Iako ga ja jesam tako kupila. No, u mom mozgu je  po tom pitanju nešto skrenuto definitivno. Svi koji istinski vole istraživati povijest parfema i koji drže da postoje parfemi koji pripadaju sferi umjetnosti ne bi trebali zaobići Mitsouko. Vjerojatno postoje mnogi kojima se ne bi ni svidio, ali pomirišati ga i posvetiti mu trenutak, svakako bi bila moja preporuka.


Savršeno izbalansiran. Tako dobro urađena kompozicija.
U gornjim notama chypre arome, u bazi mahovina. Čitala sam da je je prirodna mahovina u parfemima zabranjena jer sadrži alergen, pa sada u mirisima osjetimo njenu sintetičku izvedenicu.
Mitsouko je miris za žene, ali ja bih ga bez problema preporučila i muškarcima.


Mitsouko je napravljen 1919. godine. Prije 95 godina. Parfumer: Jacques Guerlain. Dizajn bočice: Baccarat. Ovaj dizajn bočice napravljen je zapravo 1912. za parfem L'Heure Bleue i ova dva parfema ju dijele. Bočica je napravljena u secesijskom stilu koji je meni osobno drag i u arhitekturi, produkt dizajnu, slikarstvu, izradi nakita. Ma volim secesiju. Čep bočice je posebno zanimljiv. U obliku je obrnutog srca.
Reizdanje mirisa koje ja imam: 2013. godina; parfumer i trenutna glava kuće Guerlain: Thierry Wasser. Ovaj parfem nisam vidjela u Hrvatskoj, no to ne znači da ga nema, samo ja nemam tu informaciju. U Engleskoj je ova moja verzija Eau de Parfum od 75 ml 78 funti (730 kn).


Inspiracija za parfem je bila tada popularna novela u kojoj se odvija nesretna ljubavna priča Mitsouko i dvojice muškaraca; njezinog muža japanskoga admirala i britanskog oficira.
Navodno je prvotna misao guerlainovaca bila da Mitsouko bude namjenjen ženama smeđe kose, a L'Heure Bleue plavokosim ženama. Kako zgodno. L'Heure Bleue na žalost nemam, no vidjela sam da ga isto ima za kupiti i ne moram ni reći da ga želim imati.


Prema Guerlainu Mitsouko je prvi voćni chypre parfem izašao u parfemskom svijetu (sintetička aroma breskve- aldehid C14).
Sastojci: aldehidi, jasmin, bergamot, jorgovan, ruža, iris, pačuli, vetiver, ambergris, mošus, mahovina, vanilija (izvor: monsieur-guerlain.com).
Ja u Mitsouko ne osjetim cvijeće, a ni vaniliju. 



Iako ja ovaj parfem jako volim, mogu shvatiti zašto ga nekima nije drag. Čitala sam mnogo komentara. Pa htjela bih, ako je to nekome korisno, jer svi ljudi nemaju isti ukus, a u recenzijama se čita uglavnom samo jedna strana, napomenuti zašto ga neki i ne vole. Kažu da je star, da miriši za ne današnje vrijeme, da je prejak, pretenciozan, zamoran, umjetan.



A što ja kažem..
Korica od naranče ostavljena pokraj izvora topline, svježi limun, breskva, pa klinčići i malo cimeta, drvenaste note, a i zelenih nešto. Vetiver. I samo crtica pudera. Nije ovo opor miris, ja bih čak rekla da je meni i lagan za nositi ga. Oštar je, ali opet na jedan decentan, nježni način. Stvoren za izlazak na finu večeru, za kazalište, za lijepu šetnju u jednostavnoj i elegantnoj haljini. Za šetnju u gradu, ali među drvećem. Možda za proći ulicama Gornjeg grada i spustiti se do centra uspinjačom, pa otići na čašu finog bijelog vina. Skupoga. Zamišljam ga na inteligentnoj i pametnoj ženi. Koja je samouvjerena, ali samozatajna. Koja nikada ne priča glasno, ali dok govori, govori jasno. 
Mitsouko je zavodljiv miris, privlačan, no na jedan posve damski način. 
Težak, ali ne pretežak, neobično lijep, čist, transparentan, elegantan, klasičan, bezvremenski miris.
I baš sam sretna što ga imam.




4 comments:

  1. Jaoo gdje si ga našla?? Jednom sam ga probala i zaljubila se. Poslije sam zaboravila na njega pa kad sam htjela kupiti više ga nije bilo. Guerlain mi ima neka zaista remek-dijela, Shalimar u svim verzijama obožavam

    ReplyDelete
  2. u Engleskoj ga ima kupiti u robnoj kući Selfridges u svakakvim količinama, kada sam ga ugledala baš sam se razveselila, stvarno je super miris, a kažu da je ova zadnja reformulacija najsličnija originalu, čak je dobila nagradu neku bila (mislim da sam pročitala tako nešto), na žalost kod nas ga nigdje nisam vidjela; Guerlain ima baš dobrih mirisa;

    ReplyDelete
  3. izgleda da bi se dao naći i po aerodromima

    ReplyDelete
  4. Slučajno sam naišla na ovaj blog tražeči gdje bih mogla naći Mitsouko u Hrvatskoj. Predivan opis mog najdražeg parfema :-) Ja sam ga prvi puta kupila negdje 1985-6 godine u dutyju na povratku u Hr ... nikad mi više ni jedan parfem nije bio kao Mitsouko. Tko jednom proba Mitsouko za njega vrijedi ona rečenica od Paul Valeryja: "Ženu koja ima svoj miris ne zaboravljamo". Izvrstan komentar za parfem, hvala Sofia :-) Lijepi pozdrav.

    ReplyDelete