Thursday 1 May 2014

SERGE LUTENS: CHERGUI EDP



Chergui je pustinjski, vrući vjetar u Maroku koji dolazi iz Sahare. Mene riječ "chergui" asocira i na čerge. Vidim šatorske, nomadske zajednice kako prolaze pustinjom. Mimoilaze se dvije, a da ne zastanu. Ali ljudi kimnu glavom jedni drugima, oni su ista sorta. Miris Cherguia omata ih poput plašta. I jedne i druge. Sjedinjuje ih sa paklenim suncem. A kada počnu pustinjske oluje, zgure se jedni uz druge, prekriju plahtama, uđu u svoje putujuće nastambe. Pijesak neumoljivo bjesni u vrtlozima prolazeći kroz sve zaštite. Moraju i oči stisnuti i prekriti lice rukama. Prošlo je. Otišao je. Sada mogu nastaviti svoj put dalje. A gdje oni idu? Pa stvarno ne znam. Oni se vole kretati. Vole biti neprizemljeni. Miris Cherguia ih prati. Njega vjetrovite oluje ne mogu sprati i odnijeti dalje. Jer Chergui su oni sami, skroz dok su u lutnji. Chergui je lutanje. Teško, slatkasto, opojno i zerce prljavo lutanje.


Moj doživljaj ovoga mirisa i drugih mirisa se mijenja sa vremenom. Pogotovo sezonski. No nije mi primjenjivo to na sve parfeme. 
Chergui sam dobila za poklon za prošli Božić. Oduševio me miris. Jako mi je odgovarao. Neki dan sam se išla s njim namirišati i skužila sam da mi u ovome trenutku, u ovo vrijeme ne odgovara. Proljeće je. Ljeto dolazi. Chergui je za mene savršeni zimski parfem. Tad je posve jasan. Sada za toplijeg vremena mi je sav zbrčkan.


Malo o pakiranju. Serge Lutens bočice su mi stvarno prekrasne. I ove i one druge kojih nema baš u trgovinama, koliko sam skužila. One oblastije. Ova moja je, ma baš po mom ukusu. Volim ju držati u ruci. Jako tanka i visoka, vrlo jednostavna. Ne znam hoću li se sada dobro izraziti, ali ja bih rekla da je antički elegantna. Bočica dolazi u pakiranju sa čepom i tako se tekućina može koristiti kao splash. No kome je to nepraktično, u kutiji se nalazi i ovaj desno na slici nastavak za sprej nanošenje, pa se on može staviti umjesto čepa.


Chergui je super parfem. Opojan, potežak, orijentalan. Dim, med, ambra, kao i malo tamjana, ne znam, ali osjećam u naletima i mekoću u njemu. U nekom postotku je i kremast. No samo malo. I puderast je. Slatkast s jedne strane, no opor s druge. I gorak je. I suh. Da, suh je. 
Sastojci su zapravo u njemu prema Fragrantici: list duhana, med, iris, sandalovina, ambra, mošus, tamjan, ruža i sijeno. 

Chergui je dugotrajan na koži, no ima ih i izdržljivijih u mojoj kolekciji. Aura mu je ok, dobra. Širi se u nekom intimnom prostoru bez problema. Je težak i jak miris, ali nije zagušljiv toliko koliko bi se moglo naslutiti iz njegovog opisa. Cijena za 50 ml je nekih 650 kn. Ne znam točno. Ali znam da ga ima za kupiti i u Hrvatskoj. 




No comments:

Post a Comment