Wednesday 10 September 2014

VIŠE OD TRI CITATA IZ TOČNO TRI KNJIGE






IVO ANDRIĆ: EX PONTO, NEMIRI, LIRIKA

"I što pogledam sve je pjesma i čega god se taknem sve je bol."

"Ljepotu cijelog svijeta kriju u sebi moje misli. Neostvariv san je postao sadržaj mog života. I tako život prolazi, ali u času smrti ja mogu pokazati na svoju čežnju kao na jedno veliko, istinito i lijepo u svom životu."

"I ko živi za ljepotu duha taj zalud pokušava da mislima smiri tijelo;..."

"Bio sam prisiljen da hodam i govorim s mnogo ljudi.
O, tih "mnogo ljudi", što uvijek, nikad umorno, ruje lakomim prstima u tkanju mog života!
O, koliko se puta tako vraćah kući, rastrešen, razdražen razgovorima i pogledima, uvrijeđen, ojađen, orobljena srca i rasplakane duše, sa sumnjom u ljubav, u prijateljstvo, u sve osjećaje koje ljudi između sebe izmjenjuju!
O, tih "mnogo ljudi" s kojima me zapravo ništa ne veže!"

"... Oholost me je nosila kao vjetar. Oganj kojim mi je sagarala duša nije me izjedao nego mi je davao snagu i zamah. Na borbe svijeta ja sam gledao kao što se s vedra visa gleda na magle koje se nabijaju po dolinama. Bio sam nijemi, oholi gost života."

"Svi koji duševno stvaraju, mora da poznaju ovaj osjećaj:
Često se, dok ležim polusnen u tami, javi misao svijetla i nova. Kroz taj čudni čas između jave i sna proleti kao komet. I mada se činila spasonosna i velika kao objavljenje, pokrije je san i ona se izgubi, kao prsten u moru.
Upravo za takvim beznadnim gubicima najmanje žalimo. Samo u jutro, kad se probudimo, javi se bol, muklo i duboko, i bezimena žalost ne silazi s lica cio dan, a da sami ne znamo zašto."

"... Zaželjeh da živim samo pokretima i samo kao sjenka na bojama zemlje i neba, bez glasa i imena i s malo bola, tek koliko je potrebno da se živi."



OSCAR WILDE: SLIKA DORIANA GRAYA

"Nema moralnih ili nemoralnih knjiga. Knjige su napisane dobro ili loše. To je sve."

"Tko između redaka pronalazi simbole, čini to na vlastitu odgovornost."

"-Vi i ne znate što je prijateljstvo, Harry- promrmlja- kao što ne znate ni što je neprijateljstvo. Vi svakoga volite, a to, drugim riječima, znači da ste prema svim ljudima jednako ravnodušni."

"Čovjek ponekad uživa u samooptužbama. Kad se sami kudimo, osjećamo kako nitko drugi više nema pravo to činiti."

"Dobre su odluke sasvim suvišni pokušaji protivljenja prirodnim zakonima. Takve odluke potječu iz puke taštine. Rezultat im je jednak ništici. One nam, doduše, ponekad pružaju ono jalovo osjećanje zadovoljstva koje za beznačajne ljude ima neku posebnu draž. To je sve što se može reći njima u prilog. One su jednostavno čekovi što ih ljudi ispostavljaju banci u kojoj nemaju ni otvoren račun."



JEAN-PAUL SARTRE: MUČNINA

"Da se nisam ja promijenio? Ako nisam ja, onda se promijenila ova soba, ovaj grad, ova priroda; treba birati."

"Sam sam sred ovih veselih i razboritih glasova. Svi ovi ljudi provode vrijeme raspravljajući i priznajući blaženim glasom da su potpuno istog mišljenja. Bože moj, koliko im je samo stalo do toga da isto misle o istim stvarima!"

"Škrtari s patnjom. Vjerojatno škrtari i na užicima."

"Tri sata, to je vrijeme kad je uvijek prekasno ili prerano za sve ono što čovjek kani učiniti."

"Meni je silno stalo do svakog trenutka: znam da je jedinstven, nenadomjestiv- a opet, ne bih ni prstom maknuo da ga spriječim da nestane."

"Evo što sam zaključio: da bi i najbanalniji događaj mogao postati pustolovina, treba samo, dovoljno je samo da se ispripovjedi. To je ono što zavara ljude: čovjek je uvijek samo pripovjedač priča, živi okružen svojim i tuđim pričama, sve što se događa vidi kroz njih, i nastoji živjeti svoj život kao da ga pripovijeda."





3 comments:

  1. ako ne skrtari sa patnjom , onda ne skrtari ni sa uzicima? =)
    kada bih krenula da pisem pravi komentar bio bi duzi od ovog posta , pa hajde samo da kazem -odlicne si knjige izabrala

    ReplyDelete
  2. Zaboravila sam koliko mi se zapravo od Mucnine urezalo u sjecanje. Predivno!
    MB

    ReplyDelete
    Replies
    1. jednostavna, a opet tako teška, zato se valjda tako dugo i pamti :)

      Delete