Tuesday 30 September 2014

PENNY DREADFUL (TV- SERIJA, 2014.)




Vanessa: "Perhaps it has always been there, this thing, this demon inside me."

Dorian: "I suppose we all play parts."
Ethan: "What's yours?"
Dorian: "Human."

Sir Malcom: "You have the soul of a poet, sir."
Dr. Frankenstein: "And bank account to mach."

Vanessa: "They're all portraits. You have no landscapes or still lives."
Dorian: "Are not people the most mysterious things?"

Ethan: "Do you believe in God?"
Sambene: "I believe in everything."

Na preporuku prijateljice pogledala sam prvu sezonu serije Penny Dreadful i naaaaaravno da mi se svidjela. Iako sam imala nekih malih kritika, općenito mi se sviđa. Ali dobro, idem šturo spomenuti zamjerke odmah na početku posta: na neki način je jako komercijalna (koji zaključak, a? :)) (kada bolje razmislim to mi uopće nije zamjerka), uglađena je (kritika?), fali mi još neki značajan ženski lik u njoj (ali gospođica Ives svojom pojavom odjednom baci u sjenu pet muških likova) i gubi se u vlastitim pričama (u pojedinim epizodama počinju se pričati portreti priča koje se izgube u detaljima i onda se više ništa ne dogodi dalje, no možda u drugoj sezoni dočekamo daljnja objašnjenja već započetih uvoda).


Showtime Networks Inc.

Naziv serije vuče ime iz jeftinih, britanskih priča (penny dreadfuls) koje su tjedno izlazile u 19. stoljeću. Strašne fiktivne priče imale su za cilj zabaviti prvenstveno mušku radničku klasu. Inspirirane (ili prepisane) gotičkim pričama ili tadašnjim stvarnim zločinima koji su se događali, bile su alternativa skupljim mainstream fiktivnim djelima.

Showtime Networks Inc.

Showtime Networks Inc.

Showtime Networks Inc.

Penny Dreadful je po meni horor- psihološka fiktivna triler- drama puna seksualnih elemenata. Tamna, mračna, gotički obojana.  Radnja joj se odvija u viktorijanskom Londonu. Likovi su preuzeti iz mnogih poznatih priča i romana ili inspirirani njima. Recimo, Sir Malcom neodoljivo podsjeća na lik Allana Quatermaina. Nadalje, pojavljuju se tu i lovac na vampire Van Helsing, te Mina (Bram Stoker: Drakula), Dorian Gray (Oscar Wilde: Slika Doriana Graya), Dr. Victor Frankenstein i njegova čudovišta (Mary Shelley: Frankenstein), zatim jedan (za sada) vukodlak, vampiri, demoni,...

Showtime Networks Inc.

Showtime Networks Inc.

Misticizam, ubojstva, obuzimanja i oduzimanja, osvete i strasti, prepuštanja i susprezanja, orgijanja, eksperimentiranja, umiranja i oživljavanja, strahovi i hrabrosti, bježanja i vraćanja, poneke dublje misli, tuge i usamljenosti, egipatski tragovi, fizičke bolesti i mentalne bolesti, opraštanja i poetičnost, taštine i sebičnosti. Sve to ćete naći u ovoj seriji. Plus i malu, neobičnu družbu čudnih karaktera i sudbina.
Showtime Networks Inc.

Meni je najdraži lik Vanesse Ives. Vrlo kompleksna žena. Glumi ju Eva Green i to samo kako... Ukrala je seriju zajedno sa likom Dr. Victora Frankensteina kojeg glumi Harry Treadaway. I on super glumi. Ali ona rastura. Svakako valja spomenuti još dvoje poznatih glumaca, a to su Josh Hartnett i Timothy Dalton. Filmski glumci (Green i Hartnett se ističu u ovom primjeru) su se definitivno već uselili u serije i to mi je super. No, to nije ni čudno kada je ovo stvarno postalo doba dobrih serija.

Showtime Networks Inc.

Showtime Networks Inc.

Skoro sam zaboravila lik Doriana Graya kojeg glumi mladi glumac Reeve Carney i koji mislim da je zaokupio pažnju mnogih ženskih srca (a i muških), uključujući i mene. Ima nešto privlačno u njemu, iako nije ni malo moj tip koji bi mi se svidio.
Njegov mir, njegovo prokletstvo/ dar zbog kojeg ne stari, njegova dosada proizašla iz pomisli i saznanja kako mu je sve i dopušteno, a kada je sve moguće, malo toga ostaje željenoga,...
Lijep je taj glumac, baš lijep. I privlači u svojoj izvedbi.
Došla mi je sada pomisao- zašto nas netko tako jako privuče? Zbog izgleda ili ponašanja? U ovom slučaju izgled nije odmogao, ali u tom Dorianu kojeg glumi je "ono nešto"- nezemaljsko, hladno, daleko, a patničko i blisko. Inteligentno i nježno, lažno samodestruktivno i strastveno tašto. A opet tako neka sjeta u njemu.  Meni se sviđa.
Gledala sam tog glumca u jednom drugom liku i moj doživljaj je bio suprotan ovome sada. Reeve Carney,  inače i glumac i pjevač, glumio je u poznatom i nenormalno skupom brodvejskom mjuziklu Spiderman: Turn Off the Dark u ulozi Petera Parkera od 2010. do 2013. Imala sam veliko zadovoljstvo gledati u živo taj mjuzikl i mladoga glumca u svojoj izvedbi kada sam bila u New Yorku 2011. I iskreno, iako je taj glumac ljepuškast, nisam tamo imala ni u pomisli da mi može biti privlačan u liku Petera Parkera. I stvarno- još jednom, privlačnost leži u duhu lika ili osobe, izgled u onom najpovršnijem shvaćanju je upravo to- samo površnost i ljuska. Privlačnost je u osobinama, u grijehu i dobroti, u miksu crtica koje čine osobu neodoljivom i jedinstvenom. Nekome. Nekome drugome zbog iste te mreže osobina čak odbojnom.

Showtime Networks Inc.

Penny Dreadful serija je jako dobra, iako ne odlična. No gdje je zabava u savršenstvu? O Vanessi Ives bih puno pisala, ali neću. Nju ostavljam za sada samo za sebe. Ona je najzgodnija i najzanimljivija i najprivlačnija.
Showtime Networks Inc.

Jedva čekam drugu sezonu. Nadam se da će ju snimiti, a ako neće, opet ću gledati ovu prvu i sto puta zadnju rečenicu sa kojom završava.






5 comments:

  1. Hvala ti na preporukama, po opisima, čini mi se da bih ju progutala u jednom dahu! Gdje ti to gledaš?

    ReplyDelete
  2. Meni je isto serija dobra. Iako ne bez mana, najveća mana mi je to što nekako 50% epizode bude besmisleno, a 50% odlično. Nekako kao da se malo izgube u tom formatu od 45 minuta. Možda je zato što svaku epizodu piše jedan lik, pa je teže popuniti prostor.

    Ali da, gledat će se druga sezona.

    Inače meni je najzanimljiviji lik Čudoviša :) Nekako je sav teatralan. Gušt ga je gledati.

    Dabar.

    ReplyDelete
  3. https://www.youtube.com/watch?v=wXtj65dOZuI

    D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. je, dobro je Čudovište

      ma dobra je Penny Dreadful za sada :)

      Delete