Monday 17 March 2014

CREED: SPRING FLOWER MILLESIME




Ni proljeće, ni zima, ni puno voća, a nije ni cvijeće kao cvijeće. A što bi onda bilo? Od kada imam parfem Spring Flower, muči me na što me podsjeća. Gdje me vuče. Ima li u njemu cvijeća? Ima. Ali je kiselkasto. Ima li u njemu voća? Ima i njega nešto. Ali je isto kiselkasto. Buket koji stoji u vrlo skupoj i vrijednoj vazi već nekoliko dana, pa kada ga pomirišimo zbroje se mirisi početnog stadija uvenuća cvijeća s vodom u kojoj je stajalo tri dana. Nema ovdje livade i svježeg zraka. U ovoj bočici vladaju zatvoreni ili omeđeni prostori. 


Parfem Creed: Spring Flower Millesime mi miriši-

na stanicu Brussel Centraal briselskog željezničkog kolodvora; kolodvor se nalazi tek nekoliko minuta od glavnog briselskog trga;

 Brussel Centraal (preuzeto sa wikipedia.org)

i na glavni briselski trg, bajkoviti, prekrasni Grote Markt (Grand Place) i to u ljeto kada je se na njega tradicionalno postavlja"tepih od cvijeća;

Flower Carpet, Grote Markt (preuzeto sa telegraph.co.uk)

a za glavnu sporednu ulogu ovoga mirisnog filma predstavljam vam Le Meridien hotel koji se nalazi preko puta kolodvora.

Le Meridien (preuzeto sa travelihub.com)

300 metara poteza između trga, kolodvora i hotela mentalno sam zatvorila u Creed Spring Flower. Onaj buket gore u vazi su ista stvar kao navedene upravo ove tri lokacije.
Luksuz hotela, uronjenost u trg, buket cvijeća izveden u tepihu i ustajalost mirisa na glavnom kolodvoru. Taj kolodvor se ne može izbjeći. Nota  koja me obavije na samom početku nanosa mirisa. Predvorja i ulazni prostor. Miris bež mramora i mirisi malih prodavaonica u prolazima. Užurbanost i kiselkastost mješavina mirisa ljudi u prolazu. 

Spring Flower možda nosi nešto i svježine cvijeća sa trga, ali puno više žučljive mirise osoba koje stalno negdje jure hodnicima kolodvora.
Hotel ovome parfemu ne daje miris, on mu je samo bočica. Omot. Vaza.


MEĐUTEKST:

Spring Flower mi se sviđa. Dobila sam dojam da on od svih Creedovim "ženskih" parfema ima najlošije kritike. Negativne kritike mi znaju često privući veću pažnju nego pozitivne. Miris je kao očekivan, ali svejedno čudnjikav, na granici. I ugodan, a prema neugodnom.

MOJ ZAKLJUČAK:

Ako me neki miris može odvesti preko tisuću kilometara daleko od mjesta gdje mi je tijelo, ako mi može probuditi cijeli splet emocija, potaknuti me na razmišljanja i maštanja, ja kažem da je taj parfem ne dobar, nego izvrstan. Cvijeće na zalasku. Oštrina.
Ovo nije romantika, ovo je šamar cvijećem. Buntovnost u ušminkanosti, inat i razmaženost, Balzac-ova Ljudska komedija. Psihološke kompleksnosti koje se susreću u tamnim i svijetlim hodnicima.


OPĆENITO O PARFEMU:

Sada sam se nečega sjetila :O. Htjela sam napisati kako sam pročitala (istina ili ne) da je ovaj parfem bio napravljen originalno za privatnu kolekciju Audrey Hepbrun.


Tko je lijep, lijep je uvijek, a tko je dobar, onda je savršeno lijep- Audrey Hepburn (preuzeto sa huffingtonpost.com) 


A SADA OPĆENITO O PARFEMU NAPOKON ZA STVARNO:

Creed: Spring Flower Millesime je javno lansiran 1996. godine, tri godine nakon smrti Audrey Hepburn. Parfumer je Olivier Creed Sixth Generation.


Klasificiran je kao voćno- cvijetno- svježi miris.
Prema Creed stranici note su: 
gornje note- breskva, dinja i jabuka; srednje note- jasmin i ruža, bazne note: mošus i ambergris.


U trgovini sam ga vidjela samo u količinama od 30 ml i 75 ml, no izgleda da ga ima i još od 250 i 500 ml.
Svaka bočica je označena serijskim brojem. Bočicu vidite na slikama, staklena je i tako to. Nemam inspiracije sad za opis bočice, pa da ne forsiram.
Sam miris nema neku veliku auru, prosječnu, također, nije ni dugometražni film.
Da moram birati samo jedan parfem kojega ću imati, ovoga ne bih izabrala. No koja suvišna izjava zapravo! Da moram birati samo jedan parfem kojega ću imati, Chanel 5 ne bi imao konkurenciju među stotinama parfema koje sam do sada susrela, tako da...


Pročitala sam negdje da je ovo signature parfem pjevačice Lane del Rey. Možda je, a možda nije.
Slijedi jedna pjesmica- pjesma (koja smiješna riječ: PJESMA PJESMA PJESMA?):

Lana Del Rey: Yong and Beautiful



4 comments:

  1. Lana savršeno paše uz bočicu

    ReplyDelete
  2. procitala sam jos ranije citav post u cugu , ali nisam znala sta da napisem , ne znam ni sada, sem da su tvoji postovi uvek tako dobri i da je Audrey znala sta govori i bila mudra osim sto je bila lepa uvek

    ReplyDelete