Sunday 9 March 2014

THOM BROWNE NAOČALE



Ovaj post je napisao moj dragi, predragi, najbolji prijatelj. Nadam se da će biti još ovakvih tekstova od njega. U postu se obrađuje modni akcesoar za muškarce, no svakako mislim da će biti itekako zanimljiv i ženama koje cijene stvarno vrhunski dizajn i estetiku.
Uživajte!


THOM BROWNE NAOČALE

Kao prvo, dobar dan, evo i mene, gosta, s mojim prvim postom. Htio bih prvo napisati riječ, dvije kratkog uvoda, ili bolje rečeno dojma, o dizajneru Thom Browne  s osvrtom na naočale koje imam.

Thom Browne je poznati američki dizajner odjeće, obuće, i raznih drugih modnih dodataka koji je debitirao tamo negdje 2001. godine i stvorio tada svoj brand. Zbog svog posebnog, pomalo ekscentričnog i provokativnog pristupa koji je kombiniran s retro elementima, proglašen je 2006. dizajnerom godine po Udruzi američkih dizajnera, a 2008. od strane magazina GQ.

Ja osobno jako volim odijela, i zato mi je uvijek zanimljivo istraživati i promatrati razne kombinacije s njima bez obzira bih li ih nosio ili ne, bitno je da je zanimljivo. A upravo to su i odijela, ali i ostale stvari od Thom Brownea - kombinacije specifičnih elemenata karakterističnih upravo za taj brend i s vrlo jakom dozom retro izgleda. Taj njegov modni izričaj u kompletu mi izgleda kao alternativna povijest, tj. moda koja je 50-tih i 60-tih prošlog stoljeća otišla u drugom smjeru od onoga kakvog danas poznajemo. Primjerice, ljudi su 1950-tih godina zamišljali automobile budućnosti koji nisu imali aposlutno nikakve veze s onim što se ustvari u budućnosti događalo. Takvi zamišljeni automobili budućnosti bili su stvarno smiješno maštoviti, ali uvijek su se bazirali na linijama iz onog vremena. No, povijest i dizajn, naravno, otišli su u drugom smjeru. 
Upravo tako i ja doživaljavam Thom Browneove modne izričaje, kao pogled na budućnost od ljudi koju su živjeli prije recimo 60 godina, odnosno kao alternativa onome što je stvarno bilo i kako se stvarno razvijalo.  
Inače lajtmotiv njegovih kreacija je crveno-bijelo-plava trakica, koja je nekada suptilno, a nekada manje suptilno, ubačena kao detalj na razna mjesta na naočalama, sakoima, hlačama, vestama, torbama i ostalom. I još nešto, specifično je za Thom Brownea da sve izgleda vrlo „američki“, ponekad s dozom potenciranja geekovskog i nerdovskog izgleda. Jednostavno od samog pogleda se osjeća američki stil, kao iz nekog filma, što je za promjenu vrlo osvježavajuće za razliku od talijanskog štiha za kojim su Amerikanci inače ludi.

A sada riječ, dvije o naočalama :). 

Ove prve, sa štitnicima za komarce :), su na vrhu piramide njegove ponude, broj modela TB-001. Kada se promatra čitav modni stil Thom Brownea, ove naočale, više nego ijedne druge, oslikavaju upravo ono što Thom Browne je: retro stil, s futurističkim elementima, ekstravagantne, nekima jako teško probavljive i s prepoznatljivim i dotjernim detaljima. U biti su njegov glasnogovornik. 

Svijetloplava stakla, bijeli bočni štitnici i crvene ručkice, dakle sve tri njegove boje su tu. Na vrhu ručkica, tri sitna emajlirana prstena, ponovno u njegovim bojama, svaki taj prsten je za sebe. Pročitao sam da su mjesecima osmišljali što bi mogli iskoristiti za taj detalj. Na kraju su se odlučili za emajl, i to da svaki ring bude za sebe, da se naglasi oštra granica između njih. Emajl je odličan izbor, jer liči  na keramiku, sjajan je, otporan, i dosta bitno, emajl ima dubinu i to je ono što se ne može dobiti nikakvim bojanjem niti lakiranjem. Puno strke oko malih rinogiva u boji, rekao bih :).



Nadalje, u ručkicama su opruge tako da fino sjedaju iza uha. Podloške za nos su od titana i vrlo su ugodne. Okvir stakla, uz samo staklo, obojan je plavom bojom, oko 1 mm širine. I na kraju, dva detalja koji gotovo trenutno distanciraju ove naočale od svega drugog što sam imao, a i vidio – potpuno ravna stakla i, naravno, bočni štitnici s mrežicom. Ravna stakla? To još nisam nikada vidio, moram priznati. Drugi detalj su te bočne mrežice. Upravo te mrežice naglašavaju retro stil čitavih naočala i zbog njih izgledaju kao da su ispale iz filma, kao neki retro-futuristički-steampunk gadget. Sve skupa je napravljeno vrhunski, kompaktno i precizno. Proizvedene su u Dita tvornici u Japanu, što bi već samo po sebi trebala biti garancija kvalitete.


Moram priznati da, kada sam ih prvi put vidio, bile su mi zanimljive, ali teško bi mogli pričati o nekoj ljubavi na prvi pogled. Čak i meni, koji sam u stanju probaviti sve i svašta, palo je na pamet: lijepo, ali tko bi kvragu to nosio?  Za oko mjesec dana sam doznao odgovor :).

Bilo kako bilo, mišljenja oko ovih naočala su ekstremno različita, dvije krajnosti. Znaju me zezati kako su to naočale protiv komaraca ljeti, za pčelare, sljepačke, za konje i slično :). Često ljudima izmame osmijeh, a često i podsmijeh. Sjećam se jednom kako su neki dečki u autu prasnuli u smijeh kada su me vidjeli, doslovno urlali su od smijeha, toliko jako da sam se i ja počeo smijati, pa smo se smijali svi zajedno. No s druge strane nekoliko puta mi se desilo da ljudi znaju spontano prići i upitati za naočale ili ih jednostavno naglas pozitivno iskomentirati. Ovo su naočale koje definitivno privlače pažnju, nisu naočale s kojima možete očekivat da ćete se zblendati neprimjetno među ljudima, što je simpatična karakteristika,  ali ja moram priznati da mi to više ne odgovara nego što mi odgovara.



Druge naočale su umjerenije (čitaj: normalne), ali sa suptilnim i upečatljivim detaljima, 
model TB-705. 

Na dva mjesta se otkrivaju Thom Browne boje, na okviru i ponovno na kraju ručkica - oni famozni emajlirani ringovi :) – iako mislim da ovdje nisu bili takve picajzle kao na prehodnim jer mi jednostavno ne liči na emajl, nema taj finish i nema tu dubinu. 


Okvir nije izliven od jednog komada plastike već je od više odvojenih slojeva, vanjski je crni, a unutarnji je plavi, koji su stegnuti šarafima. Po širini cijelih naočala proteže se metalna šipka (ta riječ mi sada pada na pamet, ne da mi se razmišljati o boljoj) koja je vidljiva s gornje strane okvira. Dobro izgleda, ali ima i jednu zgodnu posljedicu – ove naočale neće puknuti :). Kvaliteta izrade se jednostavno osjeća, na pogled i na dodir. Detalji su uočljivi, ukoliko ih želite uočiti, za razliku od detalja na ovim drugim gdje ćete detalje uočiti htjeli to ili ne :).



Ovako čisto subjektivno, teško mi je reći koji mi je od ova dva modela bolji, to je jednostavno nemoguće. Ove prve su vrijedniji primjerak u kolekcionarskom smislu, em su napravljene da predstave što ustvari Thom Browne je, em se ne proizvode više. No, meni su  jednako vrijedne i jedne i druge, jer se nadopunjuju, svaka za svoju priliku i raspoloženje.
Evo to bi bilo to o ovim Thom Browne naočalama. Sljedeće godine možda ću o nekim drugim :).


Toliko od gosta, drago mi je bilo :-)

MS



5 comments:

  1. Odličan post, ja obožavam sunčane naočale i imam ih zaista puno. Nisam cula za ovog dizajnera, moram pogledati ponudu i nadam se da ima neki model koji bi meni pristajao. Kako se krecu cijene?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ej, hvala :) ima dosta izbora u optici Erjavec, i od drugih otkacenih brandova, pa baci pogled ako vec nisi :). inace cijene su im mana, onako u rasponu od 3000 do 6000 bar mislim

      Delete
    2. sorry, samo da se nadopunim, ima vise poslovnica, a najveci izbor je mislim u Jurisicevoj u Zagrebu :)

      Delete